Az Élet Kövei

Teleírt lapokból áll az életünk. utóbb majd néhány elkopott papír kihull, a többit meg csendben elfelejtjük.

Beszolda

Széljegyzetek

dögcédulák

adjátok vissza a hegyeimet (1) agylövés (3) agymenés (52) agymosás (3) ajándék (40) ajándékötlet (1) ajánló (1) ajovoemlekei (7) álhír (1) alkotmányozási láz (2) álláskeresés (10) álmodik a nyomor (1) aloe palánta (1) álom (1) áltudomány (1) andixtól (1) animátor (1) anyaggazdálkodás (1) apa kezdodik (10) apokalipszis (2) aranytojás (1) árhullás (1) auchan (1) autó (2) automatikus tárgyeset (1) a gyűjtögetés lélektana (1) a legkisebb is számít (38) a zen és a kerékpárápolás művészete (1) Balaton (2) bankolda (4) barlanglakás (1) bebútorozunk (1) behatárolás (4) betelepülés (4) bkv (3) blog ajánló (2) blog sablon (1) bogyófogyasztó (1) boldogság (1) borúra derű (1) bösztörpuszta 2012 (1) bringa (3) bringatúra (3) bringázás (1) bringa körút (1) bringa túra (6) budai vár (1) budavári kutakodás (1) buda vetus (1) busz (1) canon (1) céllövészet (1) csak zene (1) család (4) családi emlékezés (1) csináldmagad (2) csináld magad (2) csudavilág (6) cv (1) dalárda (2) dob (1) eger (2) egészség (4) Egri csillagok IC (1) egyszer lent (1) életszövedékek (3) emlékezés (1) empiriokriticizmus (1) ének az esőben (1) evés (1) falafeltáró (1) fegyver szervíz (1) felajánlás (2) feltámadás (1) fenn héjja (1) fényben járni (2) festés (7) fogyatkozás (1) földrengés (1) fotó (7) fotofrusztráció (1) fotogén világ (1) főzőcske (16) főzőcske de okosan (1) fürkészkedés (3) fűtésszezon (1) futurealizmus (74) futurológia (1) füvészkert (1) gamo pr 15 (2) gamo pr 45 (1) ganyézás... (1) gastrologgia (4) gennyes teszkó (1) gödöllői lovas majális 2013 (1) gondolatok (126) gondolatok a küldetésről (4) gondolatok életrő és halálról (4) google wave (1) gunner se (1) gyerekműsor (1) halhatatlanság (2) hány inger? (2) hapidrum (1) hármashalom (1) háziorvos (3) házi barkács (1) ha én egyszer (2) hellókarácsony (2) helyi pénz (1) heti főzős (1) hirlevél (2) (2) hónapolás (1) hunság (1) húsragasztó enzim (1) IC/gyorsvonat (1) identitás (6) időkiesés (1) idő utazás (5) így kaptam így adom tovább (1) ikarusz lőtér (1) IKEA (1) írás (3) iszap pakolás (1) it terror (2) játék (2) jog (2) jól lakunk (2) jövendölés (1) jövő (1) jövőfürkészés (6) káin és ábel (1) kaland (1) kaptárkő (1) kelengyeparty (1) kell egy kis energia (16) kemence (1) képeladás (3) képregény (1) képtelenség (2) kereskedelmi percek (5) késelő (1) készletnyilvántartás (1) készülődés (1) kész átverés (6) kétarc (1) kétünnepközt (1) kirándulás (4) kísérleti stádium (2) kisfilm (1) kiskert (3) kitekintés (1) kitelepülés (3) klikkaképre! (1) KÖKI terminál (1) kolbász és pálinka (1) kölcsönvett gondolat (5) konyhapárt (4) kormorán (1) korona (1) kőszeg (4) közösség fül (6) kritikus tömeg (1) kultúra (12) LA (1) lánclevél (1) letelepülés (5) lomok (2) lopott gondolat (11) lottó láz (1) lovagvilág (2) mag (1) magyar címer (1) május 1 (1) mák (1) március15 (1) Margit sziget (1) mátyásföld (1) máv (1) MÁV (1) máv nosztalgia (2) ma mulatunk (1) mese (15) mesélő (4) mese habbal (2) mezőgazdasági múzeum (1) micsoda szilveszter (3) mikulás (2) mindennapok (27) mítosz (7) mogy 2012 (1) motor (1) múltidéző (9) munkakeresés (11) muzsika (1) muzsikálódás (1) nagyvilág (3) nagy utazás (1) napfényfürdő (1) napi (1) napi apró (1) naplás tó (1) nemzeti dohánybolt (1) nemzeti ünnep (1) nem csak az agyam megy (3) nem mindennapi (98) nem vicc (2) névtelenség (1) no comment (3) nyaralás (2) nyaral a család (2) nyavaják (32) nyeldeklő (1) nyelv tan (1) nyitvatartás (1) oltás (2) önfenntartás (1) ópusztaszert (1) óraállító (1) ősmagyarság (2) összegyűjtött receptjeim (23) otthon édes otthon (3) palya bea (1) papírsárkány (1) pécs (4) pelenkatorta (1) pestimese (2) piac (2) pisztoly (1) pletyka (1) politika (5) programajánló (4) pünkösdölés (1) rabszolga sors (3) rájövés (1) rakodás (1) remeteszurdok (1) ruzsa magdi (1) sárkányeregetés (1) sólyom (1) soping (7) spam (3) spamédia (2) spamologia (1) szabadság (4) szabad vasárnapot (1) szaloncukor (1) szandál lista (1) szappangyár (2) szarok a szomszédra (1) szar az egész (2) szedett vedett (2) székely (1) személyiségteszt (2) szemen szedett igazság (24) szentivánéj (1) szent korona (11) szerintem (5) szervezkedés (1) színház (3) szobanövény (2) szombathely (1) szösszenet (3) sztrájk (1) szupervályog (1) takonyirtó kúra (1) takonykór (1) találkozó (1) táppénz (1) társasjáték (1) tavaszbarangolás (1) tekerés (1) tél (1) telefon (1) tele a tököm (2) téridőboncolás (2) természet (42) természetfeletti (13) TESCO gazdaságos (1) tesco titok (1) tojásár (1) történelmi agymenés (8) transzglutamináz (1) trombin (1) tyűha (32) tyúkketrec (1) új kép (5) undi (1) ünnep (49) ünnepi zabálós (1) ünnepség (1) utazás (3) útleírás (2) üzenet (2) vác (2) vácrátót (3) vadászat (1) választás (1) vásárlási láz (5) vers (1) verseim (1) vers mindegy kinek (3) veterán (1) vidd el ingyen (3) víg (2) vonat (3) vörösiszap (1) vörös oroszlán(y) (1) zagyválás (1) Címkefelhő

Link egy világ ez

LA - vonattal

2013.10.31. 06:16 | Zef | Szólj hozzá!

Los Angelesben szálltam le a vonatról. A magyar szemmel aprónak mondható pályaudvarral szemben felszálltam egy buszra, amivel a belvárosig mentem. Már a buszon megpróbáltam utánajárni, hogy találok vissza majd a pályaudvarhoz -aminek a nevét addigra elfelejtettem. Természetesen angolul igyekeztem beszerezni a szükséges információt, de talán az ügyetlenségemet meghallva, egy helybéli fiatal srác elkezdett magyarázni (értsd: magyarul tájékoztatni). Megörültem a váratlan szerencsének, ezért az út további részét a gyönyörködésnek szentelhettem az idegeskedés helyett. 

Azt mondták, hogy "ott" még az ég is más, hogy nem lehet látni azt a szép kéket, ami felénk jellemző. Hát lehetett, nagyon is lehetett. A gyönyörűséges kéken fodros fehér felhők kergetőztek, Igazán szép volt! Egy acélszerkezetre függesztett buszfélével közlekedtünk, ami az elindulásánál még a kerekein haladt, később vált csak függővasúttá... ez érdekessé tette az amúgy is látványos utazást. Időnként elsuhantak az ablakj előtt az acél váz tartó oszlopai, de nem sokat láttam belőlük -valószínű, hogy igen gyorsan ment a jármű. Mivel a sebességünk állandó volt, a mozgásból semmit nem lehetett érezni.

LA.jpg

A távolban ágaskodó, kékes üveg és fém épületeket álltak, szinte egybeolvadva a háttérrel. Mindez a még távolabbi fehér sapkás hegyek előtt húzódott. Nem is hittem volna, hogy Los Angeles mögött ilyen fehér sapkás hegyek vannak... pedig de!

LA2.jpg

A belvárosban szálltam le a buszról, elintéztem amit akartam [egyébként fogalmam nincs mit is intéztemilyen messze az édes otthontól]. Mentem volna vissza a kis pályaudvaromra, de amit honfitársam a buszon magyarázott, az már valahogy nagyon távolnak tűnt... Végül sikerült megtalálnom az állomást, ahonnan hazautazhatok. Egy nem túl hosszú folyosó egyik oldalán álló emberekhez igazított pult fut végig, ki a lottószelvényét töltögeti, ki az ügyintézéseihez töltöget papírokat. A folyosó másik oldala egy trafikkal kezdődik. Újság, cigi, bazár árú, és a többi, aztán az ügyintézők ablakai... Azt nem sikerült eldöntenem egyértelműen, hogy hol is vagyok. Némelyik ablak jegypénztár is lehetett, de mindenféle más dolgokat is intéztek az emberek. 

Beálltam az egyik szimpatikus lány ablakához, aki legnagyobb meglepetésemre magyarul szólalt meg. Ezt igazán nem vártam volna, de a következő pillanatban a lányok mögött, kézi húzódzkodó kocsiból iratokat osztogató idősebb nő is magyarul zsörtölődött magában, amire egy másik ügyintézőlány felkacagott és magyarul mondott valami cifrát -mert úgy sem érti más alapon, amire az összes ablak mögött ülő összes harsány nevetésben tört ki. Ahogy néztem, nem, hogy senki más, de mindenki értette. Mintha a Blaha Lujza téri aluljáró kicsinyített másában játszódott volna ez a vidám jelenet... Csak barátságosabb és nyugodtabb volt a hangulat.

Mindenesetre megkönnyebbülve magyaráztam az ablak mögött, velem szemben ülő lánynak, hogy reggel a keletiből indultam, nem tudom hová érkeztem meg, de oda kellene visszamennem, hogy haza tudjak jutni. Elkezdett a gépén nézni valamit, és meg sem lepődött a sztorimon, mint ha mindennap jönnének a keletiből Los Angelesbe.

A nagy nevetgélés és böngészés közben a leányzó egyszer csak elment, én pedig sétálni kezdtem a folyosó vége felé. Ott egy igazi, pesti talponálló volt, ahol a kerek bárasztalon könyökölő munkások békésen itták a korsó sörüket beszélgetés közben. A kocsmaszerű műintézmény és a jegypénztáros ügyintéző ablakok közt volt még egy igazi kínai kifőzde is. A legfeljebb két négyzetméteres lyukban joviálisan mosolygó kínai szakács alig fért el a szabad tűzön melegített hatalmas wok mögött. Nem a nálunk megszokott, gyorséttermi kajákat főzte, ez tisztán látszódott rajta. Valamit épp nagyon kavart, aminek finom illata volt, de gyenge angolságommal nem próbáltam megkérdezni mi az. Egyébként megdöbbentem volna, ha kínai akcentussal, de ő is magyarul válaszol...

Visszafelé menet az ablakomhoz és a mosolygós szemű ügyintéző kislányhoz, elkezdtem a telefonomon böngészni. Ingyen wifit kerestem, hogy ne kelljen roaming díjakkal vacakolni. A böngésző persze máshogy gondolta, mert nekiállt fizetős kapcsolatot teremteni...

Sajnos azt már nem tudom, hogy megtaláltam-e a wifit, vagy a böngészőn a térképet és az ablak mögötti ügyintéző kislányt, meg a hazavezető utat, mert arra ébredtem, hogy rettenetesen kell pisilnem...

A bejegyzés trackback címe:

https://zefpress.blog.hu/api/trackback/id/tr695607331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: álom kaland LA
süti beállítások módosítása