Kezdem megérteni, hogy miért nem tudom elfogadni a liberális eszméket.
Azért nem, mert tapasztalatom szerint, a magát liberálisnak mondó összes ismerősöm -legalább is akiről tudom, azokra kivétel nélkül igaz, hogy határozottan állítják saját magukról és általában a "liberális" emberekről, hogy készek elfogadni mások véleményét és nézetét. A gyakorlatban ezzel szemben csak azt a nézetet és véleményt készek és képesek elfogadni, ami megegyezik a sajátjukéval. Az attól eltérő nézetek és vélemények legalább is elfogadhatatlanok, kinevelendők, alkalmasint pedig írmagjuk is kiirtandó az emberiségből.
Én meg ezzel szemben egy megrögzötten makacs konzervatív vagyok. Határozott nézetekkel és világképpel, és ennek birtokában és tudatában nem várom el senkitől, hogy elfogadja a gondolataimat és nézeteimet. Cserébe egyenesen megmondom, hogy én sem fogadom el azt a nézetet és véleményt, amivel nem tudok és nem is akarok azonosulni.
Azt is meg kell mondjam, hogy a divattal (vagy inkább egy masszív megvezetésen ülő hóborttal) ellentétben nem tartom magam "demokratának". Nem hiszek az egyenlősdiben, nem hiszek abban, hogy léteznek "jogok" önmagukban, azok "kötelességek" nélkül gyakorolhatók. Nem hiszek a kasztrendszerben, de hiszem, hogy az élhető életet rend vezérli, erkölcs vezérli, hierarchia mentén szerveződik. És akik a jognak asztalánál egyaránt foglalnak helyet, azok a felelősségből is egyaránt veszik ki részüket.
Hiszek benne, hogy a nemzet megtestesítője ma is a Szent Korona, egyben a hatalom forrása, a jogok és kötelességek eredője. Profán megfogalmazásban tehát jogforrás, első számú jogalany, szakrális értelemben pedig az Isteni rend földi leképeződése, legfelsőbb felség. És nem hiszek abban, hogy ember által alkotott törvény helyettesítheti, felülírhatja az Isten, tudományos értelemben a természet törvényeit.
A Szent Korona ma a parlamentben van kiállítva. Már önmagában ez a tény is megdöbbentő, ha a korona egyébként mindenkor érvényeben lévő közjogi helyzetét tekintjük. De ennél is megdöbbentőbb az a kiállítási mód, ahogyan a természetéből fakadóan rejtezkedő szentséget közszemlére teszik.
Ki tudja mi a hiba?
A Szent Korona Őfelségét tartalmazó vitrin a parlament kupolájában függő, több ízben leszakadt, hatalmas súlyú kristály csillár alatt látható. Már önmagában ez is kimeríti az összeesküvés vádját. Ha ez nem lenne elég, a kard a Szent Korona alá sujt, mintegy képletesen lefejezve a királyi felséget. A bemutató megtervezőjét és kivitelezőit a Szent Korona Törvényszékének nyilvánosan kellene perbe fognia, és ítélkezni felettük összeesküvés és felségárulás bűnének vádjával
De a címerrel sincs minden rendben...
Az eredeti (helyes) címerábrázolásban a címerpajzs felett két angyal tartja a Szent Koronát. A fenti két kép valójában egy, mindazonáltal hibás! Apropó, ki tudja hány részből áll a magyar Szent Korona? A közismertebb válasz szerint kettő, a latin korona és görög korona. Ezzel szemben a korona három részből tevődik össze.
Kezdjük azzal, hogy a korona tetején lévő keresztnek merőlegesen kellene állnia. Ez egy antenna, amely "veszi", a felsőbb erőt. Magában a korona testében (latin és görög együtt) megy végbe a "kondícionálás", amikor a király fejére helyezik -életében először és utóljára. A fel nem használt energia pedig a csüngőkön keresztül távozik. Ha a rendszer bármely elem hiányzik, a működése hibássá válik.
Hogy őrült világban élünk, az kétség nélkül való. Már pedig ennek szakrális értelemben oka az is, hogy a Szent Koronát ma hibásan jelenítjük meg és hibásan ábrázoljuk. Ameddig pedig a magyarság nem működteti rendeltetésének megfelelően a Szent Koronát, addig a világnak sincs esélye arra, hogy őrületéből kigyógyuljon.
Beszolda