A MÁV ügyfélszolgálata körülbelül olyan, mint maga a szolgáltatás. Másfél hete az Egri Csillagok IC szolgáltatását majdnem sikerült igénybe venni Eger - Gödöllő viszonylatban. Azért csak majdnem, mert nem kaptunk rá jegyet. Helyette fillérre pontosan ugyanannyiért jöhettünk a nevezett IC kocsi (az Egri Csillagok IC egyetlen kocsiból áll) és az őt húzó mozdony közé csatolt, nyolc kocsiból álló gyorsvonaton. Ami egyébként majdnem üres volt, tehát nem arról van szó, hogy fürtökben lógtak volna az utazni vágyó népek.
Ahogy hazaértem, az eszrevetel@mav-strat.hu címre toltam egy panaszkodó levelet, amihez csatoltam néhány jellemző képet is: Mocsok mindenhol, a vagont belengi a piszoár félreérthetetlen illtata, az ülések zöme ragad a kosztól -ez is egyfajta vendégmarasztalás gondolom. A felhajtható karfák vége törött, a gumi borítás alól kilóg a vas szerkezet. Az ablakokon csak azért lehet kilátni, mert le vannak húzva, ez egyben a szovjet típusú légkondicionáló is. Képek Itt Persze a saját tapasztalataim alapján is ez még a viszonylag használható szerelvény, de hát na!
Szóval elektronikus úton panaszkodtam, amire másnap(!) érkezett az automatikus(!) válasz. Ebben biztosítanak róla, hogy panaszomat kivizsgálásra továbbították az illetékesnek, valamint megerősítettek abban, hogy a MÁV, idézem: "...a helyközi¹ közlekedés meghatározó közösségi szereplőjeként a kulturált és pontos² vasúti szolgáltatás elérésében és fenntartásában érdekelt³. Ehhez Utasaink észrevételei fontos adalékul szolgálnak, hisz csak hiányosságainkat megismerve van lehetőségünk azok korrigálására, továbbá szolgáltatásaink fejlesztéséhez is szükségesek az Utasainktól érkező javaslatok(!)..."
Hát, jó a szöveg, csak meglehetősen üresnek és semmitmondónak tűnik.
1) A közlekedés a térszerkezetét tekintve lehet: helyi (városi), helyközi, elővárosi, távolsági, kontinentális és interkontinentális. Az InterCity (rövidítve IC) belföldön jellemzően nagyvárosok között közlekedő emelt színvonalú expresszvonat.
2) Az sem nem kulturált, sem nem pontos, hogy az IC szerelvény valójában 8 gyorsvonati + 1 IC kocsi, ami fele úttól átmegy elővárosi ingázóba, mert minden megállóhelyen és megállóban megáll. Ez a hibrid megoldás valójában az utazóközönség megtévesztése.
3) Erről ódákat lehetne zengeni, de nem teszem, csak jelzem, hogy nem értem, miben szolgálja az elérést és fenntartást az, ha egy panaszra még válasz sem érkezik?
Eltelt másfél hét a levél küldése óta! Nem is tudom, mit vártam a levelemtől, azt biztosan nem, hogy sűrű bocsánatkérések közepette... nem is kell folytatni a mondatot, már az is elég lenne, ha legalább úgy látszana, mintha foglalkoztatná őket az utas, de nem tűnik úgy! Nem az a néhány száz forint érdekel, amivel túlfizettük az utazást, hanem ez a hozzáállás bosszant, de ez nagyon!
Beszolda